SALJI

I Am Superwoman

I Am Superwoman

Thursday, September 15, 2011

Saya suke makan,hari2 saya makan,makan & makan ^_^

            Salam & Hye
          Hallu Aimiey Azizan In Da' House

       Toott2...Haii para pengikut ajaran lurus.Pekabo guys?Hade baikkah arinih?Err maseh hade lg yg sakan berghaye ke tuu?Sokay2,teroskn ler smgat berhari ghaye korunk yeew! Relaks2,da katenye ghaye tuh sebulan kaan :D Mesti besh kan mane2 yg asik dpt undangan p open house tuh.Palin xbleh tolak sbb nye bilemane p open house neh sgala bagai juadah kemain lazat2 syedap2 gituu! Siyes,mak jelezz youu..huehue..Sedihnye d taon ini,1 jmputan p open house pon aku xdpt dik non *err sesape yg wt open house tuh,meh le ngajak2 aku skli weh :D *
       Hokeh arinih nk bukak cegite pasai feberet food @ base mlayunye mknan kegemaran.Stiap org msti hade mkanan kgemaran memasing kaan.Ehh jgn kaw taktau Pah,aii nih kuat makan youu! Bdn jek kecik mcm bdk tadika tp selera ngalahkan jin.Yolaa,aii nih metabolisme tinggi,so mencekik la byk mane pon,tetap x gumuk2.Ohh syukurrr..takyah bsusa pyh aku nk hafal nename mende pelangsing badan mcm Jus Mate-5 Dokter Rozmy ke,Lax 5 ke & blablabla..
        Nk tau mendenye feberet food aku? Elehh aku tau ler,sure hade antara korunk pon turut syuke mkanan2 niaa.Jum let's cekidauuutt guys..Lalalala layannn~~

           Nasi Lemak =  Mknan wajib hade tetiap pg.Pg x pekena nasik lemak mcm x smpurna jek idup nih.Nasi lemak peberet setentunye Nasi Lemak rendang hayam dari Oldtown White Coffee! Mabeless!

            Nasi Goreng = Pon mknan wajib d mase bekfes @ d kala2 poket ngah kering.Nasik goreng peberet sure2 hasil air tangan sndirik youu! Tade yg sesedap nasik goreng aiii hokeh *x caye sile tnya my yayangg :D *

            Nasi Ayam = Jugak mjadi peberet dr kecik smpi skg.Nasik hayam peberet stentunye nasik hayam Hainan.Ohh terliurr sudehh....

            Udang Masak Petai = Perghhh ini memey peberet gile kentang aku!! G restoran memey tade lain menu aku,sah2 nih mjadik pilihan *nasib aku bookan otak udang*

             Ikan Keli Masak Lemak Cili Api = Halah2 syedapnye lahhaiii.Msk lemak cili api memey mskn peberet aku,nk2 lagik ikan keli.Tmbah power kalo pedas2 berapii yok! *Err naseb baik bakal mak mentua aku org nogoriiii :P *

             Tomyam Gong = Err pkataan 'Gong' tuh aku memandai tmbah tauu.Halamakk lame sudeh xpekena tomyam pedas2 berapi niii.Mengidam sgt dah nih.Pilihan aku stentunye mskan Thai.Sawasdeekaap kun kaapp maiii~~

             Mee Bandung = Gile terliurr nengok gambo nih bhai..Perghh pekena mee bandung pedas2 fanas2 memey bikin layan blues youu! Pilihan aku stentunye mee bandung ala2 thaii.Terbaekkk..dari ladang!

              Megi = Yg ni takyah ckp aku,memey hmpir sume rkyt Tanah Mlayu yg mdeka sukekannye.Sgt layan bile mkn time cacing2 dlm perot da berdangdut,time ujan2 palin syiokk time fulus daa terbang *bajet lariikkk*

             Sotong Goreng Tepung = Halahaiii sodapnyo den nengok gambo sotong kek ateh neh haa.Lagik layan bile mkn smbil cicah ngan sos cili pedas2 berapi.Pilihan aku stentunye palin hebak kt tepi pntai Kuala Perlis! Terbaeekk Wokk!!

            Ayam Goreng UNCLE BOB = Ini memey peberet aku yg tahap melampau punye.Bln puasa nk mkn,bln bese nk mkn.Dah ngidam thp hape tah.Lagik nikmat suh die tabur serbok cili bnyak2 baru tawww!

           Ayam Panggang Nandos Peri-Peri = Homaigodd ini betol2 bikin aku penasaran nih.Nandos Chicken Peri2 with peri2 sause memey mabeles gile.Berapi habess smpai merah2 muka nk telan dik non.Terbaikkk!

           Burger McChicken McD = Burger palin syedap d abad ini.X sah kalo kua x pekena beger nih.D tmbah dgn sos pedas McD tuh walawehhh! Mmmuuah :D

           Cheezy Wedges KFC = Antara mknan peberet yg bikin aku jadik sorg yg tamak haloba *sadis*..Nk lagik syiokk kalo mkn mende neh smbil d suap oleh yg tersayang *muntah*

          Cupcorn Daily Fresh = Mjadi kewajipan kalo jek kua sure kene beli punye.Lagik nikmat kalo mkn fanas2 dgn planta & susu yg bikin nilai romantika de amour gituuuu..ohh~

          Walls Viennetta Ice Cream = Lame gile x mkn eskrim + kek Viennetta ni.Memey syiokk giler makan smbil layan cite doremon kt tibi.Kompem..balik opis aku p carik eskrim nih dgn segeraaaaaaa!! Zasss~

          Nih yg malazz nk hapdate entry pasai makanan nih,mulelah perut da munyik2 kelapereennn donk.Tu mknan2 peberet aku,tp ade 1 nih mkanan yg paaaaliinnn aku x suke,x minat,x gemar,x makann iaituuuu....

           Pizza! Eueeeww x suke,x suke,x sukee! Sesape yg kua dgn aku p mkn pizza, korunk mmg bgos sbb dpt save duit tuh drpd membelanja aku..Wakakaka creww! Pizza..makanan yg palin x dminati d abad kedoplohsatu ini!

P/S: X kisah le mkanan hape pon,pastikan ianya kene dgn selera kite.Pastuh pilih la mkanan yg berkhasiat & sihat.Kurgkan garam,gula,lemak & minyak *ececeh pakar pmakanan pulok aku neh* Buleh aje nk mlntak hapepon,tp kene gak kawal sumenye agar x mdtgkn pnyakit.Kalo bdn da mbuak2 naik,jgn salahkan ibu mngandung hokeh! Pesana pnaja,kawallah pmkanan handa,handa mpu mgubahnye! Sekian,babaiiii ^_^

10 comments:

  1. saya pon suka makan, makan dan makan. :)

    ReplyDelete
  2. wah2..na pon suke makan.. sedap2 semua tu.. memang xde kawal.. ngap je

    ReplyDelete
  3. hoho sedapnya..nasib baik bkn bulan puasa skrg :))

    ReplyDelete
  4. walaa... nak kesemuanyaaaaaaaaaaaaaaaa... hahha. tadi tak lapar, tetibe bila nampak makanan2 nih.. terasa nak makan something.. bak sini!

    ReplyDelete
  5. wahhhh...banyaknye..dan sedapsedapppp!!!hehe:)

    ReplyDelete
  6. Onenanina Vanilla: Hehe jgn terliur udah yunk:D

    ReplyDelete
  7. Alia Zainol: kaann..kalo bln puasa memey telan air liur jek nengok kaann :D

    ReplyDelete
  8. SyahirooAhmad: Hehe kt kedai melambak yunk...jum2 kite g beli sesame :D

    ReplyDelete
  9. Yayath: kaann...sume bikin telan air liur jekkk :D

    ReplyDelete